Pinterest – o platforma dedicata femeilor?

Ca Internet-ul devine pe zi ce trece un mediu tot mai social, asta e deja un lucru deja inteles de mai toata lumea, nu? Pinterest, noua retea sociala devenita un trend in mediul online, a venit ca o gura de aer proaspat intr-un mediu sufocant si dominat de Facebook si Twitter.

Cu mult mai transparent decat ambele retele de networking, Pinterest a luat nastere in 2009, atunci cand cei trei creatori ai sai, Paul Sciarra, Evan Sharp, si Ben Silbermann au lansat o versiune beta. Versiunea finala a fost lansata in luna martie a a nului 2010, atunci cand Pinterest si-a deschis portile pentru utilizatorii care aveau invitatii.

Mai mult, Ben Silbermann a inlesnit contactul dintre utilizatorii si administratorii acestei retele, punand in primele 5000 de mail-uri de confirmare a conturilor numarul sau de telefon, lucru nemaintalnit in cazul altor retele.

Dar cum anume functioneaza Pinterest si cum este el folosit?

Ei bine, inainte de a fi retea sociala, este o platforma de sharing, sau mai bine zis, de pinning. Practic, contul unui utilizator este reprezentat de un perete imens. De fiecare data cand unul dintre utilizatori vrea sa dea share unui fisier, el posteaza pe peretele sau lucrul dorit; din momentul postarii, fisierul este disponibil tuturor celor care urmaresc acel acel cont.

Un studiu recent a aratat ca aproximativ 65% dintre utilizatorii acestei platforme sunt femei cu varste cuprinse intre 15 si 55 de ani. De aceea, se spune ca Pinterest este mai mult un site de networking pentru femei, chiar daca in principiu, acest lucru nu este adevarat. Insa, pe fondul cifrelor de mai sus, unii au inceput deja sa faca pagini si conturi speciale, intesate cu oferte de shopping (evident, cu link-urile de afiliat aferente).

Ramane de vazut daca Pinterest va avea aceeasi soarta ca Digg sau nu. Momentan, cei care se ocupa cu Social Media iau foarte in serios aceasta la platforma, lucru benefic de altfel, intrucat ofera un grad de incredere destul de mare. Totusi, daca spam-ul nu va fi eradicat cat de repede, cel mai probabil Pinterest va ajunge pana intr-un punct, dupa care va incepe sa scada, asa cum s-a intamplat cu toate retelele de dinaintea-i.