Twitter – Retea de socializare sau de micro-blogging?

Twitter Logo

Twitter, alaturi de Facebook, Reddit si Pinterest, reprezinta principalele surse de social networking. Atat in mediul online din Romania, cat si in cel international, Twitter este o combinatie intre o retea de socializare si o platforma de micro-blogging. Intrucat comunicarea e limitata la maxim 140 de caractere/post (sau per Tweet, ca sa folosim denumirea exacta), aceasta platforma este folosita fie cu scoupul de a face publice anumite link-uri/comunicate de presa/articole, fie pur si simplu pentru a socializa.

Alaturi de Facebook, Twitter este folosit de multe dintre celebritati, de la fotbalisti pana la presedinti, cantareti si oameni de stiinta. Daca ar fi sa facem o scurta lista cu persoanele celebre care semneaza periodic condica de prezenta in acest mediu de comunicare, atunci ea ar arata cam asa:

Iar lista ar putea continua. Twitter este folosit atat de companii (sau mai bine zis, de oameni de PR care folosesc aceasta platforma in numele unor brand-uri), dar si de  oameni de succes din sectoare care nu au de-a face cu companiile private sau care ofera anumite servicii.

Unii oameni spun ca, din anumite puncte de vedere, aceasta platforma este una in care, folosind un limbaj mai popular, se face spam mult, adica sunt trimise o multime de mesaje nedorite, in care sunt promovate intr-un mod agresiv produse/servicii comerciale. Desi in parte adevarat, aceasta afirmatie nu este destul de relevanta. O statistica asupra numarului de Tweet-uri dintr-o luna (la momentul actual, intr-un interval de 24 de ore se dau circa 340,000,000 de mesaje) arata ca circa 38% dintre mesaje au caracter conversational, in timp ce doar 4% sunt mesaje de tip spam. Sigur, la acest nivel de trafic, vorbim de 13,6 milioane de mesaje de tip spam zilnic. Insa, comparate cu celelalte procentaje (40% dintre mesaje contin chestii personale, link-uri spre poze sau filmulete, sau chiar relatari live de la anumite evenimente, in timp ce 9% dintre ele sunt folosite pentru stiri, iar restul pentru promovare personala si pentru alte intrebuintari), mesajele promotionale reprezinta doar o mica particica, aproximativ insignifianta.

In fond, utilizatorii au in orice moment posibilitatea de a nu mai urmari conturile care abuzeaza de link-uri promotionale.