Cura de slabire perfecta

Ca o curiozitate in genul celebrelor “Stiati ca…”, in Statele Unite ale Americii, sumele de bani cheltuite in industria de suplimente de slabit depaseste de 2 ori bugetul alocat pentru sectorul de Sanatate. (Prea) multa lume considera ca rolul cel mai important intr-o cura de slabire il au suplimentele si nu dieta in sine. Acest lucru, probabil alimentat si de mass media, face ca oamenii sa uite adesea ca principiile slabirii sunt chiar simple si pot fi respectate de oricine, fara a avea neaparata nevoie de suplimente ajutatoare.

Matematic vorbind, ecuatia din spatele pierderii in greutate e simpla: numarul caloriilor ingerate trebuie sa fie mai mic decat numarul caloriilor arse, tocmai pentru ca organismul sa fie fortat sa isi ia energia din depozitele de tesut adipos. Totusi, scopul principal al curelor si al dietelor nu e acela de a face corpul sa piarda din greutate pur si simplu, ci acela de a topi tesutul adipos fara a afecta prea mult si tesutul muscular.

Tehnic vorbind, corpul uman poate distruge toate cele trei tipuri de macronutrienti pentru a-si procura energia necesara organelor vitale. Totusi, cum un gram de proteina are doar 4 calorii si unul de grasime 9 calorii, ii este de 2,25 ori mai usor sa distruga proteinele. Problema ca in corp, proteinele alcatuiesc muschii, astfel ca distrugerea proteinelor -proces care in termeni medicali se cheama catabolism – inseamna automat pastrarea tesutului adipos si micsorarea tesutului muscular, lucru care e cu siguranta de nedorit.

Tocmai de aceea, orice dieta trebuie sa aiba la baza proteine si carbohidrati lenti, intr-un raport de 50-50% sau chiar de 60-40% in cazul atletilor de performanta. Surplusul de proteina va proteja tesutul muscular, iar corpul va functiona pe baza energiei oferite de carbohidrati. Mai mult, studiile au aratat ca, cu cat mai mare e procentajul de tesut muscular fata de cel adipos, cu atat mai mult corpul uman va arde mai multe calorii. Mai simplu zis, odata ce un om ajunge cu un procent de grasime acceptabil, in conditiile in care nu exagereaza cu mancarea, ii este mult mai usor sa se mentina la acea greutate datorita arderilor mult mai intense.

Deci, cum arata cura de slabire perfecta? Ei bine, ea poate fi oricum atat timp cat respecta urmatoarele reguli:

  • 6 mese pe zi, in care procentajul proteinelor sa il depaseasca pe cel al carbohidratilor;
  • fara grasimi si dulciuri in zilele de dieta;
  • numarul total cal caloriilor nu trebuie sa depaseasca pentru un adult de dimensiuni medii cifra de 2000-2400;
  • activitate fizica aeroba de cel putin 4-5 ori pe saptamana, de preferinta seara, in sedinte de 30-45 de minute;
  • fara tentatii in jur si fara stres, intrucat se poate cadea foarte usor in ispita;