Rosia – fructul cu cele mai multe substante nutritive

Chiar daca am vrea sa mancam de toate intr-o zi, nu putem face acest lucru. De aceea este foarte important sa stim ce sa alegem din piata. Este important sa alegem alimente care au cei mai multi nutrienti, dar si calorii putine.

Fructul cu cele mai multe substante nutritive este rosia :). Da, am scris bine rosia. Conform datelor de pe wikipedia rosia este din punct de vedere botanic un fruct. Rosiile sunt bogate in nutrienti dar sarace in calorii. Aceste sunt foarte bune pentru persoanele care sunt la dieta, datorita continutului scazut de calorii.

Rosiile contin 18 calorii pe 100 de grame. Ideal pentru cei care vor sa isi mentina silueta, pentru ca zero grasimi(lipide).

Sunt o sursa importanta de caretenoide ca: licopen, beta-caroten, luteina sau zeaxantina. Beta-carotenul si licopenul ajuta in prevenirea cancerului la san si prostata. Luteina si zeaxantina ajuta in prevenirea cataractei si a degenerescentei maculare(amandoua au legatura cu pierderea vederii).

rosia

Rosia datorita continului ridicat de licopen ajuta si inima. Licopenul  ajuta la prevenirea aparitie bolilor de inima.

Una dintre cele mai putin cunoscute benefici ale rosiilor sunt ca ajuta la protejarea tesuturilor osoase.

Este bine de evitat rosiile din cutie si cumpara pe cand este posibil rosii proaspete. Incercati sa le evitati pe cele care au pete de culoare sau cele foarte moi. Daca cumparati rosi ca nu sunt coapte, locul cel mai bun pentru a le pastra sunt la temperatura camerei, nu in frigider. De obicei rosiile se mai coc daca sunt pastrate la temperatura camerei.

Avantajul rosiilor este ca pot fi folosite in foarte multe mancaruri si salate. Daca credeti ca nu afecteaza gustul mancari sau salatei, adaugati si rosie. Pentru a beneficia de efectele benefice ale acesteia.