Crearea de obiceiuri noi

In articolele precedente te-am ajutay sa intelegi cum iti folosesti timpul, care sunt tintele sau obiectivele tale. Si  aspectele din viata ta pe care un management al timpului corect te poate ajuta. Dar trebuie sa mergem mai departe si va trebuie sa renuntam la obiceiurile care ne mananca timpul, nu sunt productive sau sunt putin productive.

Este greu sa renunti la un obicei care il ai de foarte mult timp. Dar nu este imposibil. Se poate renunta la el, in functie de obicei va fi mai greu sau mai usor. Important este sa nu renunti si sa insisti pana vrei reusi.

Imbunatatirea planificarii

Este important sa stii ce trebuie sa faci azi, saptamana aceasta sau luna aceasta. De aceea planificarea din timp va ajuta sa vedeti ce urmeaza. Obiceiuri noi

Planificarea este importanta mai ales daca esti ocupat si chiar si pentru cei care nu au un program aglomerat. Planificati-va timpul pentru fiecare zi, saptamana, luna si chiar an. Astfel vei stii ce te asteapta. Nu adauga timp doar pentru munca, trebuie sa ai si momente in care te relaxezi. Dupa cum stim viata ne ofera surprize. De aceea “planul de bataie” nu este batut in cuie, acesta se poate modifica in functie de ultimele nevoi. Chiar este recomandat ca acesta sa fie revizuit dim cand in cand, altfel nu va mai fi relevant.

Cand iti planifici timpul trebuie sa ai in minte cele mai importante tintele ale tale. Daca trebuie sa faci foarte multe intr-o zi, incearca sa le faci pe cele mai importante. Adica cele care te apropie mai mult de tintele tale. Trebuie sa eviti activitatile care te pot distrage de la obiectivele tale sau iti consuma mult timp si au o productivitate scazuta.

Este foarte indicat sa iti faci un plan, chiar daca pierzi cateva minute in fiecare zi. De ce? Pentru ca este foarte usor de urmat o lista cu lucruri ce trebuie facute. Daca nu ai aceasta lista o sa te gandesti de fiecare data ce mai ai de facut. De multe ori o sa fie lucruri de care nu iti vei mai aduce aminte.

Gestionarea volumului de munca

Cand  volum de munca este atat de mare, avem impresia ca nu vom reusit sa il terminam la timp. Este foarte important ca acest volum sa fie impartit in activitati mai mici care pot fi taiate mai usor de pe lista. Astfel nu iti pierzi motivatia si vezi mai usor cum volumul de munca se reduce.

Organizarea Timpului

Acum ca avem planul facut cu activitatile si tintele personale. Trebuie sa vedem cum organizam timpul, pentru a le si realiza. Trebuie sa vezi cel mai bun mod de a lucra cu timpul, care ti se potriveste tie.

Trebuie sa tii minte ca nu poti sa lucrezi nonstop. Asa ca nu iti ocupa fiecare minut cu munca. Trebuie sa ai si perioada de relaxare. Trebui sa afli care lucruri din viata ta vrei sa la imbunatatesti. Aloca mai mult timp pentru  aceea parte si imbunatatesti calitatea vietii. Dupa cum zicea intr-un articol anterior: muncim sa traim, nu traim sa muncim.